Пропускане към основното съдържание

Защо е трудно да пораснеш

Снимка
Бях на гости на родителите си през почивните дни и си дадох сметка колко много ми липсва всичко.

Липсва ми родния град. Улиците му, хората. Липсва ми родния дом и онзи мирис на вкъщи. Аромат, който връща времето назад, връща безгрижието и младостта. (Само да вметна - не съм чак толкова стара, но понякога всеки се чувства стар.)

Трудно е да осъзнаеш, че вече не можеш да тичаш при мама и татко за защита и утеха. Да се сгушиш в тях и да знаеш, че си защитен от всичко и че целия свят може да върви по
дяволите. Че вече си пораснал и самостоятелен. Че сега от теб се очаква сам да се справяш с проблемите си.

Но най-трудното от всичко е да осъзнаеш, че докато ти растеш, родителите ти остаряват. Болезненото напомняне, че не са вечни и че рано или късно ще ги загубиш и тогава ще си сам самичък на целия свят. Без значение дали ти самия си създал семейство. Просто не е същото.

Считам се за късметлийка, че осъзнах това толкова рано, докато все още имам време да съм с родителите си. Без значение колко и какви разногласия съм имала с тях, обичам ги и много ги ценя, независимо, че все още понякога се ядосваме взаимно.




Коментари

  1. така е. хубаво е да оцениш всеки миг с хората, които обичаш. клиширано, но вярно :)

    ОтговорИзтриване
  2. Така е. Но трудното е, че вече си някак си по-сам, по-пораснал и е време ти да предложиш помощ и утеха за тях, а не те на теб :)

    ОтговорИзтриване

Публикуване на коментар

Популярни публикации от този блог

Да излезеш сух от водата

Картинка ... при това докато вали пороен дъжд...   Едва ли не всеки в днешно време познава някой, който е способен така да извърти ситуацията, че независимо какво е казал/направил преди броени минути, да излезе, че е имал предвид това, което казва шефа. Или това, което ще му гарантира, че някоя негова издънка няма да стигне до ушите на шефа... Най-общо казано - подлизурко.

Егоизмът

Картинка В какви времена живеем? Хората са озверели. Лоши - не, но егоисти, за които Аз-ът е преди всичко. И преди да кажете, че съдя прекалено строго, знайте, че съдя предимно себе си. Толкова ли е трудно да се радваш на нечие друго щастие, без постоянно да мислиш какви проблеми то ще навлече на теб? Странно чувство. Хем се радваш, хем не истински. Полувинчато някак си... никак... Не мога да опиша чувството... То е радост за чуждото щастие, примесено с егоизъм и гарнирано с чувство за вина, защото си бахти егоиста. И пак не е точно това, но се доближава. Толкова ли съм ужасна?

Do you see the blind man...

Това най-добре описва какво чувство ме е обзело напоследък...